Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Test Hyundai i40 1.6 GDI: Myslí to vážne

Hyundai i40 je ďalším dôkazom toho, že Kórejci to so svojou cestou nahor myslia vážne. Do ringu strednej triedy vypustili seriózneho hráča, ktorý ulahodí oku, dotykovým receptorom aj peňaženke.

Kórejský model strednej triedy. Kedysi bolo toto slovné spojenie synonymom beztvarých sedanov s lacno pôsobiacim interiérom s istou dávkou neprirodzenej pózy. V posledných rokoch však Kórejci zaútočili serióznymi zbraňami, ktoré dokážu „raniť“ konzervatívneho Európana nielen cenou. Prechod od nízkonákladových kópií na podarené originály sa deje takmer zo dňa na deň.

Hyundai i40 je ďalším z kórejských výpadov do európskeho vnútrozemia 70 fotografií v galérii Hyundai i40 je ďalším z kórejských výpadov do európskeho vnútrozemia

Nevýrazná Sonata je minulosťou. Podobne ako v iných segmentoch, Hyundai vyhrnul rukávy a čiernu ovcu strednej triedy nahradil elegantnou labuťou. Dizajnéri v európskom vývojovom centre v Rüsselsheime stvorili automobil, ktorý treba brať vážne už len kvôli jeho vzhľadu. Krivky nakreslené podľa filozofie „fluidic sculpture“ (tekutá skulptúra) ukrývajú techniku na dobrej úrovni, ku ktorej sa zmestí aj posádka s poriadnou porciou batožiny. My sme testovali Hyundai i40 so základným benzínovým motorom 1.6 GDI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou v strednej výbave Style.

Stredne ťažká váha

Do porovnávacej tabuľky sme vybrali konkurentov na základe predajných výsledkov na Slovensku. Škoda Superb jasne vedie a nie je predpoklad, že by Hyundai i40 jej pozíciu nejako výrazne ohrozil. V jeho silách je však prinajmenšom odhryznúť väčšiu porciu z koláča.

Porovnanie
Hyundai i40 1.6 GDI
Škoda Superb Combi 1.4 TSI
VW Passat Variant 1.4 TSI
Opel Insignia ST 1.6
Peugeot 508 SW 1.6 VTi
Dĺžka (mm)
4 770
4 838
4 771
4 908
4 813
Šírka (mm)
1 815
1 817
1 820
1 856
1 853
Výška (mm)
1 470
1 510
1 516
1 520
1 487
Rázvor (mm)
2 770
2 761
2 712
2 737
2 817
Bat. priestor (l)
553/1719
633/1865
603/1731
540/1530
518/1598
Poh. hmotnosť (kg)
1 395
1 424
1 473
1 535
1 503
Výkon (kW/k)
99/135
92/125
90/122
85/115
88/120
Kr. moment (Nm)
165
200
200
155
160
Max. rýchlosť (km/h)
195
199
200
187
200
0 - 100 km/h (s)
11,6
10,6
10,6
13,8
11,8
Spotreba (l/100 km)
6,6
6,9
6,4
7,6
6,3
Cena (€)
od 21 990
od 24 087
od 23 380
od 24 390 (22 890)*
od 24 100 (22 100)*
* akciová cena
V Peugeote sa najslabší motor kombinuje iba s robotizovanou prevodovkou

Zákony bielych košieľ

Stredná trieda je bojiskom, kde sa ruža na klope saka nenosí. Muziku tvrdia konzervatívne vyzerajúce modely vyžarujúce serióznosť. Hyundai postavil auto, ktoré vysiela na rovnakej vlnovej frekvencii, no zároveň nenudí. Plavné kučery a trčiace rebro, tiahnuce sa bokom karosérie, zvykne precvičiť krčné svaly okoloidúcich tak, ako máloktorý konkurent. V tejto oblasti má Hyundai i40 napriek neurodzenému pôvodu náskok. To nie je iba teória, počas testu sa pri „našom“ Hyundai pristavili mnohí a uznanlivo prikyvovali.

Sú vám tieto krivky sympatické? Nečudo, veď vznikali na Starom kontinente 70 fotografií v galérii Sú vám tieto krivky sympatické? Nečudo, veď vznikali na Starom kontinente

Hyundai i40 budí pozornosť nielen dizajnom, ale aj svojimi proporciami. Nepatrí k rekordérom svojho segmentu, no v kolónke výška má jednu z najnižších hodnôt. Vďaka tomu ani vo verzii kombi nepôsobí neohrabane, skôr naopak. Prikrčený vzhľad nízkej karosérie zvýrazňujú dizajnérske finty ako zvažujúca sa strecha, spomínané rebro končiace sa na hornej línii zadného svetla, či netradične tvarovaný D-stĺpik, ktorého konkávnosť maskuje rozmery „búdy“. Veď si len predstavte, že by bol vykrojený naopak.

Zadná časť všemožne maskuje svoju praktickosť 70 fotografií v galérii Zadná časť všemožne maskuje svoju praktickosť

Rozdiel v praktickosti takmer žiadny, opticky by sa však kombi i40 zaradilo do šedého priemeru. Veľkú kapacitu zadnej časti naznačujú iba veľké hladké plochy zadných blatníkov pokračujúce na nárazníku.

Pokračovanie článku nižšie

Celkovo vzhľad hodnotíme ako jednu zo skutočne silných stránok Hyundaia i40, ktorý je však od začiatku predaja mierne hendikepovaný absenciou verzie sedan. Ten má prísť na trh už čoskoro a mal by prispieť k lepším predajným číslam.

Na polceste k prémii

Lacno pôsobiaci interiér býval, ako sme už naznačili, typickým znakom kórejských automobilov. Nový Hyundai i40 v tomto smere spravil oproti predchodcovi výrazný skok. Napriek podobnosti v základných rysoch chce i40 zaujať skôr viditeľnou a hmatateľnou solídnosťou, než imitáciou luxusu.

Dizajnéri ani na palubnej doske nešetrili krivkami 70 fotografií v galérii Dizajnéri ani na palubnej doske nešetrili krivkami

Celkovo vyhotovenie interiéru pôsobí hodnotne, aj keď medzi obkladmi nenájdeme žiadne vznešenejšie materiály ako napríklad hliník, ale iba mäkké a tvrdé plasty. Keď si však futuristické tvary rozmeníme na drobné, nájdeme zopár nedokonalostí. Napríklad nepochopiteľná disproporcia ovládačov audiosystému a kúrenia. Na stredovej konzole dominuje veľký otočný ovládač intenzity ventilátora, ktorý by sa vďaka svojim rozmerom dal ovládať aj takpovediac hrabľami. Podobne sú na tom aj veľkoplošné tlačidlá po jeho stranách.

Ovládací panel na vrchu stredovej konzoly pôsobí trochu nevyvážene 70 fotografií v galérii Ovládací panel na vrchu stredovej konzoly pôsobí trochu nevyvážene

Nad panelom kúrenia však sídli panel audiosystému. Po stranách displeja nachádzame opäť veľké tlačidlá, no pod ním je šestica obdlžníčkov nasekaných tesne vedľa seba, ktorými sa volia stanice uložené do pamäte a nie vždy trafíte ten správny. Pritom miesta na centrálnom paneli je ešte dosť. Kritiku si zaslúži aj malý displej rádia, ktorý má oproti ostatným prístrojom a tlačidlám slabý jas. Pri jeho znižovaní ovládačom vľavo pod volantom na najnižšiu úroveň sú potom údaje na displeji audiosystému sotva čitateľné aj pri nočnej jazde.

Ďalšie ovládače sú roztrúsené mimo zóny čierneho klavírneho obkladu. Osobitné nastavovanie teploty pre obe strany treba chvíľu hľadať očami, pretože sú na netradičných pozíciách, v netradičnom tlačidlovom vyhotovení a navyše obklopené ďalšími tlačidlami. Strohá spodná časť stredovej konzoly je v úplnom kontraste s nápaditosťou zvyšku palubnej dosky. Tvorí ju rozmerná krytá schránka obsahujúca zásuvku a prípojné porty externých zariadení.

Stredový tunel je nositeľom ďalších paradoxov. Výklopná lakťová opierka pôsobí svojím tvarovaním hodnotne, dokonca tu nachádzame dva držiaky na poháre ukryté pod posuvnou roletkou. Celok dopĺňa dobre tvarovaná radiaca páka a spínač elektricky ovládanej ručnej brzdy. Harmóniu však narúša nevkusná záslepka okrúhleho multi ovládača, ktorý sa dostáva k slovu až vo vyššej výbave.

Veľké lesklé plochy sú usilovným zberateľom prachu a odtlačkov 70 fotografií v galérii Veľké lesklé plochy sú usilovným zberateľom prachu a odtlačkov

Naopak združené prístroje pred vodičom sú veľmi vydarené po funkčnej stránke, ako aj po dizajnovej. Podsvietenie dvoch základných ciferníkov pôsobí akoby pochádzalo z automobilu situovaného o pol triedy vyššie. Korunu mu nasadzuje displej umiestnený v strede. Treba pochváliť najmä jeho grafické spracovanie a racionalitu ovládania.

Pekne spracovaný multifunkčný displej medzi budíkmi si zaslúži pochvalu 70 fotografií v galérii Pekne spracovaný multifunkčný displej medzi budíkmi si zaslúži pochvalu

V spodnej časti svietia počítadlá kilometrov (celkové a dve denné), hore si vodič pomocou tlačidla na volante môže navoliť, čo chce sledovať. Spolu s údajom o priemernej spotrebe (trip A alebo B) sa zobrazuje aj aktuálna spotreba. Ďalšie kolónky poskytujú tradičný prehľad o dojazde, priemernej rýchlosti, či čase jazdy. Nechýbajú ani nastavenia a informácia o stave ECO režimu, ktorý pozostáva iba z vypínateľného indikátora správneho radenia. Za to Hyundaiu patrí pochvala, keďže neustále blikajúce šípky a číselká v zornom poli dokážu niekedy poriadne otráviť život. Jediné, čo nám chýbalo, bolo digitálne zobrazenie tempomatovej rýchlosti.

Ako už bolo spomenuté, displej sa ovláda tlačidlami na pravom zvislom ramene volantu. Pri učebnicovej polohe rúk nie sú v dosahu, no dajú sa nahmatať aj poslepiačky. To isté platí pre ovládače telefónu na ľavom zvislom ramene. Naopak, častejšie využívané ovládače tempomatu/obmedzovača a audiosystému sú na vodorovných ramenách vždy „popalci“.

Vitajte na palube

Dostávame sa k disciplíne, v ktorej sa Hyundai i40 cíti ako doma: komfort sedenia. Bohato dimenzované a dobre tvarované sedadlá sú zasadené do veľkorysého priestoru, ktorý sa môže smelo rovnať s konkurenciou, dokonca sa Hyundai nemusí hanbiť ani pri porovnaní s obrom segmentu, Škodou Superb.

Test Hyundai i40 1.6 GDI 70 Test Hyundai i40 1.6 GDI Test Hyundai i40 1.6 GDI 70 Test Hyundai i40 1.6 GDI V oblasti priestoru vpredu aj vzadu má Hyundai čo ponúknuť

Už suché tabuľkové čísla naznačujú priamy súboj, skutočnosť je podobná. Obrazne povedané, viac priestoru pre priemerne vysokú posádku jednoducho už netreba, pokiaľ nechcú zadní pasažieri pred kolenami prevážať menšie prasiatka. Jedinou škvrnou pri sedení za volantom je značne obmedzený výhľad pre mohutný A-stĺpik, ktorému výdatne „pomáha“ trojuholník, na ktorom je uchytené spätné zrkadlo v rohu okna.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 770 mm
Šírka
1 815 mm
Výška
1 470 mm
Rázvor náprav
2 770 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 395 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 470 kg
Užitočná hmotnosť
635 kg
Celková hmotnosť
2 030 kg
Objem batožinového priestoru
553/1719 l
Objem palivovej nádrže
70 l

Vzadu sa viac než pohodlne usadia dvaja pasažieri, tretí sa pri prevoze tiež nebude mať na čo sťažovať, okrem priestoru nad hlavou. Pokiaľ si prední pasažieri nenastavia sedadlá do polohy plážového ležadla, pre kolená zostanú vzadu desiatky centimetrov a chodidlá sa k predným sedadlám ani nepriblížia. Škvrnkou na komforte zadného sedenia je výklopná lakťová opierka, ktorá sa vo vodorovnej polohe nedá zafixovať, preto je akoby spadnutá až na sedáku. Ide však o zámer výrobcu, čo dokladuje vhĺbenie držiakov na nápoje.

Kapacita batožinového priestoru 533 litrov je v rámci triedy na priemernej úrovni, no aj tak to stačí na poriadne dlhý „road trip“. Pri maximalizácii prepravného priestoru sklopením operadiel nedostanete vodorovnú plochu, navyše vzniká malý schodík.

Test Hyundai i40 1.6 GDI 70 Test Hyundai i40 1.6 GDI Test Hyundai i40 1.6 GDI 70 Test Hyundai i40 1.6 GDI Test Hyundai i40 1.6 GDI 70 Test Hyundai i40 1.6 GDI Batožinový priestor je vytesaný do kubického tvaru

Pod dno batožinového priestoru sa zmestili napriek dojazdovej rezerve ešte ďalšie odkladacie priehradky. Využiteľnosti kufra nijako nebránia vnútorné podbehy zadných kolies, ktoré do priestoru zasahujú iba minimálne. Nakoniec treba pochváli zdanlivú banalitu, akou je komfort zatvárania piatych dverí. Majú ľahký chod, ich dosadnutie je tiché a nie je problém zabuchnúť ich na prvý pokus, čo nebýva úplnou samozrejmosťou.

 

 

Má slabé srdce

Pri zapnutí a vypnutí zapaľovania na nás Hyundai i40 vytasil syntetizátorový zvukový jingel, ktorý je akoby vystrihnutý z poľnohospodárskej revue spred 15 rokov. Našťastie sa tieto zvučky dajú ľahko vypnúť. Zvuk motora 1.6 GDI nie je dostatočne utlmený, no človek si po zopár kilometroch zvykne.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 591 cm3
Max. výkon
99 kW/135 k
pri otáčkach
6 300/min
Max. krútiaci moment
165 Nm
pri otáčkach
4 850/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna

Zvuková kulisa nás trápila určite menej než kostrbaté pohýnanie sa. Ani opakovaný nácvik nedokázal úplne eliminovať mierne skackanie pri nízkych otáčkach. Je možné, že majiteľ sa po niekoľkých týždňoch naučí, ako prinútiť k spolupráci plynový a spojkový pedál. Nám sa zdalo, akoby účinok akcelerátora na začiatku jeho dráhy bol nastavený na pozície buď on alebo off.

Podobné syndrómy vyplávali aj pri udžiavacej plynulej jazde pri nízkych rýchlostiach a otáčkach, napríklad v meste na piatom rýchlostnom stupni. Odstrániť ich dokáže prenechanie iniciatívy na tempomat.

Hendikep krútiaceho momentu motora (165 Nm) v meste veľmi nepocítite. Ten sa prejaví až pri potrebe rýchleho predbiehania mimo mesta. Plná dávka je k dispozícii až tesne pod hranicou 5 000 ot/min. Na bežné jazdenie pre nenáročného užívateľa to stačí, no časté jazdy s plným zaťažením si vyžiadajú kompromisy.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
195 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,6 s

Slabším motor si vyžiadal kratšie prevody, aby bol schopný veľké kombi dôstojne rozhýbať. Naša výhrada ku komfortu radenia smeruje iba na prechod medzi prvým a druhým stupňom, ktorý prebieha akoby cez zuby.

Ani hravý, ani žravý

Mestský limit zvláda Hyundai i40 na piatom prevodovom stupni, kedy otáčkomer ukazuje niečo cez 1 600 otáčok. Pri požiadavke na akceleráciu za značkou koniec obce treba podradiť aj o dva stupne, aby sa agregát dostal do „nálady“, tesne pod 3 000 ot/min. Záťah stačí na normálne zrýchlenie, no citeľné preťaženie nečakajte ani po prekročení hranice 4 000 ot/min. Vo finále sa mimo mesta a diaľnice drží motor 1.6 GDI pri zaradenom šiestom prevodovom stupni na hranici asi 2 300 ot/min, čo nie je dôvodom na radosť, no pri takto veľkom vozidle vzhľadom na parametre motora ani na smútok.

Diaľničné cestovanie rýchlosťou 130 km/h pošle motor na asi 3 400 ot/min. Na počudovanie si tento režim nevyžiada svoju daň v podobe obťažujúcej hlučnosti, ani neprimerane vysokej spotreby. V meste sme sa pri normálnej jazde, ktorú cieľová skupina tejto motorizácie preferuje, dostali na priemernú spotrebu osem litrov. Jazda po okreskách si vyžiadala veľmi slušných 6,4 litra a na diaľnici sme skončili s priemerom 7,9 l/100 km. V celku príjemne prekvapivé výsledky, ktoré potvrdzujú ambície výrobcu zamútiť modelom i40 vodu vo flotilových kruhoch.

Spotreba
Mesto - normovaná
8,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,6 l/100 km
Mesto - počas testu
8,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,9 l/100 km
Priemer testu
7,7 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
155 g/km
Emisná norma
Euro 5

Podvozok pozostávajúci zo závesov MacPherson vpredu a viacprvkovej nápravy vzadu patrí medzi prednosti kombi i40. Necítiť z neho žiadne športové ambície, čo je dnes módou. Je zameraný výhradne na komfort a bezpečnosť posádky. Bravúrne zvláda žehlenie slovenských cestných anomálií a pri tom takmer ani „nepípne“. Dokonca aj takú tvrdú previerku, akou sú vlnky pred križovatkou, so cťou pred posádkou utají.

Podvozok sa snaží posádku uchrániť pred slovenskou cestnou realitou 70 fotografií v galérii Podvozok sa snaží posádku uchrániť pred slovenskou cestnou realitou

Keď sa cesta skľukatí, suverenita podvozok neopúšťa. Bočné náklony sú v norme, no keď kolesá v zákrute prekvapí výraznejšia nerovnosť, zadná náprava znervóznie a trochu posádku rozkolíše. Berieme to ako daň za komfortnú jazdu v priamom smere. Vodič cez volant nedostáva prostredníctvom elektromechanického posilňovača takmer žiadne informácie, no riadenie je presné a ľahké.

Reč peňazí

Cena nie je najsilnejšou zbraňou Hyundaia i40, ako sme boli zvyknutí pri predchodcoch. Dnes je silným argumentom pomer hodnoty balíka a ceny. Kombi i40 začína na sume 21 990 eur v základnej výbave Comfort, ktorá obsahuje napríklad aj LED denné svetlá, asistenciu rozjazdu do kopca, 7 airbagov, 4 elektricky ovládané okná, monitoring tlaku v pneumatikách, dažďový senzor a rádio s CD/MP3/USB/AUX.

Cena
Základná cena modelu
od 21 990 €
Základná cena verzie
od 23 990 €
Cena testovaného exemplára
24 486 €

Stredná výbava Style (od 23 990 eur) pridáva hliníkové disky kolies (17-palcové), dvojicu airbagov, vyhrievanie predných a zadných sedadiel, inteligentný kľúč so štartovaním tlačidlom, dvojzónovú klimatizáciu, či dokonca vyhrievanie predného okna pod stieračmi. Bohužiaľ až od druhého stupňa je k dispozícii tempomat s obmedzovačom rýchlosti.

Až v najvyššom stupni výbavy Premium (od 31 490 eur s motorom 2.0 GDI) sú súčasťou základu predné a zadné parkovacie senzory (Style príplatok 300 eur). Vrcholná výbava Premium už musí uspokojiť aj náročného zákazníka, keďže štandardne obsahuje aj adaptívne xenónové svetlomety, elektricky ovládané piate dvere, kožené čalúnenie s ventiláciou predných sedadiel, vyhrievanie volantu a dokonca aj sedadlo vodiča s pamäťou. Za príplatok sa ponúka aj asistent udržiavania jazdného pruhu (700 eur), parkovací systém (800 eur), či panoramatické strešné okno (1000 eur).

Čerstvý vietor v strednej triede

Hyundai i40 predstavuje prevrat v modelovej ponuke kórejského výrobcu a určite pohne ľadmi v strednej triede, obzvlášť po príchode verzie sedan. Predajom by pomohla aj prepĺňaná verzia testovaného motora, ktorej aplikácia do i40 je ale zatiaľ vo hviezdach.

Zatiaľ si zákazníci budú musieť vyberať medzi dvoma benzínovými a dvoma naftovými jednotkami. Základ 1.6 GDI má potenciál osloviť koncového užívateľa citlivého na cenu. So slabším motorom a nedostatkami v ergonómii ovládania sa dá pokojne žiť. Bohato to vyvažuje pútavý dizajn, bohatosť priestoru a výbavy a komfortná jazda za rozumnú cenu.

 

 

Test Hyundai i40 1.6 GDI 70 Test Hyundai i40 1.6 GDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 591 cm3
Max. výkon
99 kW/135 k
pri otáčkach
6 300/min
Max. krútiaci moment
165 Nm
pri otáčkach
4 850/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
*overboost
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 770 mm
Šírka
1 815 mm
Výška
1 470 mm
Rázvor náprav
2 770 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 395 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 470 kg
Užitočná hmotnosť
635 kg
Celková hmotnosť
2 030 kg
Objem batožinového priestoru
553/1719 l
Objem palivovej nádrže
70 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
195 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,6 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,6 l/100 km
Mesto - počas testu
8,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,9 l/100 km
Priemer testu
7,7 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
155 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena
Základná cena modelu
od 21 990 €
Základná cena verzie
od 23 990 €
Cena testovaného exemplára
24 486 €


Najnovšie články
Toto sú plusy a mínusy 10 populárnych SUV

Hyundai Grand Santa Fe si požičal meno od svojho menšieho bračeka, zdieľa s ním aj techniku. Čo získate výmenou za extra milimetre a kilogramy?

Test Hyundai Grand Santa Fe: Jeden z najväčších

Korunný princ firemných flotíl prešiel faceliftom. Okrem novej tváre sme objavili aj niekoľko menej viditeľných vylepšení.

Test Peugeot 508 sw 2.0 HDi: Podarený facelift

Vyskúšali sme si najlacnejšieho Bavora nesúceho prívlastok EfficientDynamics Edition, ktorý označuje ekonomickú a ekologickú verziu.

Test BMW 116d: Naozaj úsporné?

Dokázalo to.  Naše BMW 525 TDS je v cieli a stalo sa kilometrovým milionárom. Následné rozobratie odhaľuje silné vlastnosti modelu a dokazuje, že je...

Ako vyzerá auto, ktoré najazdilo milión km?

Čím kratšie, tým lepšie. Pre mestské miniauto ako celok to platí, lenže pre jednu konkrétnu skrutku v motore prvej generácie modelu Kia Picanto rozhodne...

Jazdená Kia Picanto: Problémová skrutka

Závistlivci závidia, neprajníci neprajú, celé tie mraky zákazníkov sa však nemohli mýliť. A čo nachystal pre všetky tieto skupiny nový Passat?

Test VW Passat 2.0 TDI: Prvý dojem nestačí
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Zastupiteľstvo Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) dnes zrušilo svoje uznesenie, ktorým na ostatnom zasadnutí v Rimavskej Sobote zaviazalo...

Marián Kotleba by chcel vystúpiť v NR SR, ale siliť to nebude

Štvrtý hráč nesplnil pôvodné plány, ukazuje prstom na konkurenciu. O pokrytí detailne neinformuje.

Swan: Máme pokrytie, ale Vianoce zmeškáme

Lenku Švaralovú (27), slobodnú mamičku z Levíc, si Slováci už navždy zapamätajú ako víťazku piatej série Farmy.

Lenuš z Farmy: Na TOTO zabudla?!

Žena mala v seba poriadnu dávku guráže – jej auto to len tak ľahko "nerozchodí".

Ako sa
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×