Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volvo vyvíja radar na divokú zver

Volvo sa pustilo do vývoja bezpečnostného systému, ktorý by mal znížiť riziká vyplývajúce zo zrážky vozidla s divokou zverou.
2 1 príspevok 13.06.2011 / Marián Balog

Radar na divokú zver bude založený na technológii systému Pedestrian Detection s automatickým brzdením, ktorý už Volvo má v sériovej výrobe. Nový bezpečnostný prvok sa bude skladať z radarového senzoru a infračervenej kamery.

TIP: Test Volvo V60 D3: Hlavne o peniazoch

Plná funkčnosť systému v noci je nevyhnutným predpokladom úspešnosti projektu, keďže väčšina kolízií s divokou zverou hrozí najmä na svitaní, za súmraku, alebo počas tmavých zimných mesiacov. Kamera bude monitorovať cestu pred vozidlom, a ak detekuje v dosahu zviera, upozorní vodiča akustickým signálom. V prípade, že ten nereaguje, automaticky sa aktivujú brzdy. Plné brzdenie umožní úplne sa vyhnúť zrážke, alebo aspoň minimalizovať škody.

Volvo vyvíja radar na divokú zver 2 fotografie v galérii Volvo vyvíja radar na divokú zver Volvo vyvíja radar na divokú zver 2 fotografie v galérii Volvo vyvíja radar na divokú zver

Inžinieri Volva už začali zbierať údaje, ktoré systém potrebuje na identifikovanie divokých zvierat. Navštívili zoologickú záhradu, kde filmovali zvieratá a ich schémy správania sa. Na začiatku sa sústredili na jeleňa, daniela a losa.

BANNER300

V prvej fáze vývoja sa kladie dôraz na vysokú zver, pretože pri zrážke s ňou je riziko vážnych zranení najvyššie. Potvrdili to interné štatistiky nehôd značky Volvo. Pri kolízii s vysokou zverou je totiž veľká pravdepodobnosť, že zrazené zviera skončí kotúľajúc sa po kapote a čelnom skle.

Momentálne prebieha vývoj softvéru, systém sa „učí“ rozoznávať jednotlivé zvieratá a tvorcovia pracujú aj na rozhodovacom mechanizme, ktorý určí ako a kedy bezpečnostná pomôcka zasiahne.


Najnovšie články
Volkswagen I.D.: Elektromobil, ktorý jazdí sám

Kórejský hatchback má množstvo enormne veľkých aerodynamických komponentov, dvojliter s výkonom 279 kW (380 k) a pohon oboch náprav.

Hyundai N Concept RN30: Rýdzi pretekár

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Koncept športovo-úžitkového Bavora kladie dôraz na štýlový dizajn a vzhľadom na svoje exteriérové rozmery má netradične svalnaté tvary.

BMW X2: Dravé SUV pripomína Evoque

Tretia generácia guľatučkého hatchbacku sa inšpirovala svojim väčším súrodencom. Na výber má byť s piatimi motormi.

Nový Citroën C3: Malý kaktus z Trnavy

Automobilové koncerny vo svete znižujú investície do nových fabrík a ich modernizácie, namiesto toho smerujú peniaze do vývoja nových technológií, napríklad,...

Automobilky stopli investície do fabrík

Škoda vypustí svojho „medveďa“ do terénu začiatkom budúceho roka. Na parížskom autosalóne sa však konečne sprístupnili podstatné informácie – napríklad to,...

Škoda Kodiaq: Poznáme základnú cenu a výbavu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×