Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info

Volvo vyvíja radar na divokú zver

Volvo sa pustilo do vývoja bezpečnostného systému, ktorý by mal znížiť riziká vyplývajúce zo zrážky vozidla s divokou zverou.
2 1 príspevok 13.06.2011 / Marián Balog

Radar na divokú zver bude založený na technológii systému Pedestrian Detection s automatickým brzdením, ktorý už Volvo má v sériovej výrobe. Nový bezpečnostný prvok sa bude skladať z radarového senzoru a infračervenej kamery.

TIP: Test Volvo V60 D3: Hlavne o peniazoch

Plná funkčnosť systému v noci je nevyhnutným predpokladom úspešnosti projektu, keďže väčšina kolízií s divokou zverou hrozí najmä na svitaní, za súmraku, alebo počas tmavých zimných mesiacov. Kamera bude monitorovať cestu pred vozidlom, a ak detekuje v dosahu zviera, upozorní vodiča akustickým signálom. V prípade, že ten nereaguje, automaticky sa aktivujú brzdy. Plné brzdenie umožní úplne sa vyhnúť zrážke, alebo aspoň minimalizovať škody.

Volvo vyvíja radar na divokú zver Volvo vyvíja radar na divokú zver Volvo vyvíja radar na divokú zver Volvo vyvíja radar na divokú zver

Inžinieri Volva už začali zbierať údaje, ktoré systém potrebuje na identifikovanie divokých zvierat. Navštívili zoologickú záhradu, kde filmovali zvieratá a ich schémy správania sa. Na začiatku sa sústredili na jeleňa, daniela a losa.

Pokračovanie článku nižšie

V prvej fáze vývoja sa kladie dôraz na vysokú zver, pretože pri zrážke s ňou je riziko vážnych zranení najvyššie. Potvrdili to interné štatistiky nehôd značky Volvo. Pri kolízii s vysokou zverou je totiž veľká pravdepodobnosť, že zrazené zviera skončí kotúľajúc sa po kapote a čelnom skle.

Momentálne prebieha vývoj softvéru, systém sa „učí“ rozoznávať jednotlivé zvieratá a tvorcovia pracujú aj na rozhodovacom mechanizme, ktorý určí ako a kedy bezpečnostná pomôcka zasiahne.


Najnovšie články
Peugeot prešiel 2 152 km na jednu nádrž

V rámci faceliftu dostal populárny teréniak upravený dizajn a väčšie svaly. Prevedenie G500 má novú pohonnú jednotku.

Mercedes opäť osviežil triedu G

Kupé Vengeance bude mať podľa neoficiálnych informácií hliníkovú karosériu a pod ňou techniku z modelu Aston Martin.

Kahn chce byť viac než len úpravca

KLEBETY TÝŽDŇA Aston Martin chce vyrábať kupé DBX, Honda testuje desiatu generáciu modelu Civic a nasledujúci Nissan GT-R dostane hybridný pohon.

Veľké SUV Jaguar a nová Alfa Romeo

Pod sprísnenými kritériami absolvovali bezpečnostné testy štyri autá: Fiat 500X, Mazda2, Renault Espace a Suzuki Vitara.

Euro NCAP: Druhá várka roka 2015

Výkonnejší model by mal mať atmosférický dvojliter. Pravdepodobne sa bude predávať iba v Južnej Amerike pod značkou Renault.

Sandero dostane športovú verziu

WÖRTHERSEE   Pre koncernové stretnutie si česká automobilka prichystala prototyp, ktorý je dielom tínedžerov...

Škoda Funstar: Fabia ako pick-up
Aktuality.sk Šport.sk Mobilmánia.sk Živé.sk Čas.sk Adam.sk

Tanky USA oslobodili nacistický koncentračný tábor Mauthausen pred 70. rokmi. Boli v ňom aj účastníci SNP. “Život tam nič neznamenal,” spomína jeden...

V Mauthausene vyhladzovali ľudí na schodoch smrti. Boli tam aj účastníci SNP

Trendom je zjednodušovanie a exkluzívne materiály. Do biznisu sa tlačia aj firmy, ktorých mená doteraz v spojení s technikou nerezonovali.

Prichádza doba náramková

V Košickom kraji sa osadníci čoraz častejšie medzi sebou mlátia a útočia na policajtov počas ich zásahov a aj voľna.

Medzi Rómami a policajtmi to vrie

Spoločnosti Samsung a Samsonite spolupracujú na vývoji batožiny s mikročipom, ktorá by majiteľa informovala, kde sa práve nachádza. A nielen to.

Aj vám by sa zišla na cestách inteligentná batožina?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×