Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test VW Jetta 2.0 TDI: Neklamlivá reklama

Malé a kompaktné sedany na našom trhu nemajú práve na ružiach ustlaté. Nový Volkswagen Jetta však rozhodne má potenciál zaujať.
62 05.05.2011 / Ladislav Malák

Kapitola clanku

Aktuálna generácia Volkswagenu Jetta má v rodnom liste poradové číslo sedem. Napriek nemeckej základni značky k nám prichádza spoza Atlantiku, presnejšie z Mexika. Práve tam sa totiž nová Jetta vyrába. Je to síce globálny model, väčšinu produkcie však s najväčšou pravdepodobnosťou pohltí americký trh, a tak umiestnenie produkčnej kapacity nie je ničím prekvapujúcim.

Volkswagen Jetta siedmej generácie 62 fotografií v galérii Volkswagen Jetta siedmej generácie

Na náš trh, a teda samozrejme aj do našej redakcie na test, sa Jetta dostala vo svojej mierne odlišnej európskej verzii. Ide tu hlavne o konštrukciu podvozka s viacprvkovou zadnou nápravou a o jeho naladenie, o niečo tvrdšie a športovejšie. A čo jej súperi? Konkurenčné pole kompaktných sedanov nie je také husté ako pri hatchbackoch, predsa len sa však nejakí nájdu.

Jetta verzus zvyšok sveta

Ako ukazuje tabuľka, do ktorej sme vybrali pár konkurentov, každého z trochu iného kúta planéty, Jetta má čo ponúknuť. Do tabuľkového porovnania sme zvolili motorizácie s čo najpodobnejším výkonom a automatickou prevodovkou. Najporovnateľnejšie parametre s novou Jettou má Focus, jasne však zaostáva v objeme batožinového priestoru a je aj pomerne ťažký. Škoda, že ešte nevieme cenu tejto jeho verzie na našom trhu.

Renault Fluence má ako najsilnejšiu naftovú motorizáciu iba 1,5-litrový agregát, výkonnejší sme do porovnania nedostali, lebo nie je v ponuke. Jednapäťka dCi ho síce hendikepuje výkonovo i dynamicky, cena je však mimoriadne zaujímavá. Najsilnejší motor z porovnávanej štvorice má Chevrolet (niekdajšie slabšie verzie naftového dvojlitra VCDi už v cenníku nie sú), výrazne vyšší výkon mu však akurát dvíha spotrebu, po stránke dynamiky mu Jetta stačí. Kufrom Cruze ani náhodou Jettu neprekoná, cenou ju však dosť výrazne podlieza

VW Jetta 2.0 TDI DSG
Ford Focus Sedan 2.0 TDCi PowerShift
Renault Fluence 1.5 dCi EDC
Chevrolet Cruze 2.0 VCDi AT
Rozmery (DxŠxV)
4644x1778x1482 mm
4534x1823x1484 mm
4618x1809x1479 mm
4597x1788x1477 mm
Rázvor náprav
2651 mm
2648 mm
2702 mm
2685 mm
Pohotovostná hmotnosť
1366 kg
1562 kg
1314 kg
1455 kg
Batožinový priestor*
527 l
475 l
496 l
450 l
Výkon
103 kW / 140 k
103 kW / 140 k
81 kW / 110 k
120 kW / 163 k
Krútiaci moment
320 Nm
320 Nm
240 Nm
360 Nm
Max. rýchlosť
208 km/h
207 km/h
185 km/h
209 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,5 s
9,6 s
11,9 s
9,4 s
Kombinovaná spotreba
5,3 l/100 km
5,3 l/100 km
4,4 l/100 km
6,6 l/100 km
Cena
od 23 650 €
zatiaľ nie je stanovená
od 15 890 €
od 20 010 €

 

Nárast nielen medzigeneračný

Oproti šiestej narástla siedma Jetta na dĺžku o rovných 90 mm, na šírku ubudli nepodstatné tri milimetre, výška stúpla o 23 milimetrov. Predošlá Jetta prebrala podvozok Golfu bez zmeny rázvoru. Obaja zdieľali podpriemernú hodnotu 2578 mm. Novinka ide podstatne viac vlastnou cestou. Podlahovú plošinu šestkového Golfu konštruktéri natiahli až na 2651 mm, teda až o 73 mm.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4644 mm
Šírka
1778 mm
Výška
1482 mm
Rázvor náprav
2651 mm
Pohotovostná hmotnosť
1366 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1441 kg
Užitočná hmotnosť
604 kg
Celková hmotnosť
1970 kg
Objem batožinového priestoru
527 l
Objem palivovej nádrže
55 l

Toľko exteriérové rozmery a ich zmeny. Čo však priniesli do interiéru? Očakávanie sa rozhodne naplnilo v oblasti priestoru na zadných sedadlách. Nárast objektívnej výšky nad hlavou síce možno až tak nepocítite, ale vaše kolená budú mať ozaj citeľne viac voľnosti než v predošlej Jette. Vpredu je miesta tak akurát: priestor v žiadnom smere tu nebude chýbať ani jedincom s výškou okolo 190 cm.

Vpredu je miesta dosť po všetkých stránkach, vzadu ho vďaka výraznému predĺženiu rázvoru pribudlo hlavne v pozdĺžnom smere 62 fotografií v galérii Vpredu je miesta dosť po všetkých stránkach, vzadu ho vďaka výraznému predĺženiu rázvoru pribudlo hlavne v pozdĺžnom smere Vpredu je miesta dosť po všetkých stránkach, vzadu ho vďaka výraznému predĺženiu rázvoru pribudlo hlavne v pozdĺžnom smere 62 fotografií v galérii Vpredu je miesta dosť po všetkých stránkach, vzadu ho vďaka výraznému predĺženiu rázvoru pribudlo hlavne v pozdĺžnom smere Vpredu je miesta dosť po všetkých stránkach, vzadu ho vďaka výraznému predĺženiu rázvoru pribudlo hlavne v pozdĺžnom smere

Batožina sa bude musieť uspokojiť s tým istým prepravným objemom ako pri predošlej Jette. To však nie je zlá správa, pretože 527 litrov je jedna z najlepších hodnôt medzi sedanmi nižšej strednej triedy.

BANNER300

Batožinový priestor musíme každopádne pochváliť za variabilitu, ktorá je taká dobrá, aká len pri obmedzeniach karosérie typu sedan môže byť. Vstupný otvor síce nie je veľký, zadné operadlo je však asymetricky delené a sklopné.

Zadné asymetricky delené operadlo dokážete sklopiť aj počas nakladania priamo z batožinového priestoru, pomocou jednoduchého ovládacieho prvku 62 fotografií v galérii Zadné asymetricky delené operadlo dokážete sklopiť aj počas nakladania priamo z batožinového priestoru, pomocou jednoduchého ovládacieho prvku Zadné asymetricky delené operadlo dokážete sklopiť aj počas nakladania priamo z batožinového priestoru, pomocou jednoduchého ovládacieho prvku 62 fotografií v galérii Zadné asymetricky delené operadlo dokážete sklopiť aj počas nakladania priamo z batožinového priestoru, pomocou jednoduchého ovládacieho prvku Zadné asymetricky delené operadlo dokážete sklopiť aj počas nakladania priamo z batožinového priestoru, pomocou jednoduchého ovládacieho prvku

Vnútorná poctivosť

Základný rámec pomerov v interiéri sme už naznačili, kabína však rozhodne stojí ešte za pár riadkov. Aj nová Jetta prináša to, čo sa od Volkswagenov v tejto oblasti očakáva: poctivosť a kvalitu. Sem-tam sa síce nájde drobné zakolísanie, ale v celkovom súčte je kabína novinky jednou z najvydarenejších v segmente.

V interiéri spoznávame viaceré prvky z aktuálneho Golfu. Podobne aj nová Jetta pridáva aspoň trošku korenia k prílišnej dizajnovej zdržanlivosti, na ktorú trpela jej predchodkyňa, spolu s predošlým Golfom 62 fotografií v galérii V interiéri spoznávame viaceré prvky z aktuálneho Golfu. Podobne aj nová Jetta pridáva aspoň trošku korenia k prílišnej dizajnovej zdržanlivosti, na ktorú trpela jej predchodkyňa, spolu s predošlým Golfom

Ergonómia je na veľmi dobrej celkovej úrovni. Pozíciu na sedenie za volantom si nájdete rýchlo a jednoducho. Rozsah jeho (dvojosového) nastavovania, spolu s viacsmerovým nastavovaním sedadla, poskytuje dostatok možností. Ovládacie prvky sú tam, kde ich čakáte. Trochu práce budete mať akurát s navykaním si na nie celkom zvyčajný algoritmus ovládania audiosystému a ďalších prvkov, ku ktorým je prístup cez dotykový displej a k nemu príslušné tlačidlá.

Funkčnosť multimediálneho systému je dobrá, ovládanie si však vyžaduje trochu nácviku a návyku. Uľahčením je našincovi zrozumiteľný český jazyk 62 fotografií v galérii Funkčnosť multimediálneho systému je dobrá, ovládanie si však vyžaduje trochu nácviku a návyku. Uľahčením je našincovi zrozumiteľný český jazyk Funkčnosť multimediálneho systému je dobrá, ovládanie si však vyžaduje trochu nácviku a návyku. Uľahčením je našincovi zrozumiteľný český jazyk 62 fotografií v galérii Funkčnosť multimediálneho systému je dobrá, ovládanie si však vyžaduje trochu nácviku a návyku. Uľahčením je našincovi zrozumiteľný český jazyk Funkčnosť multimediálneho systému je dobrá, ovládanie si však vyžaduje trochu nácviku a návyku. Uľahčením je našincovi zrozumiteľný český jazyk

Kvalitu interiéru hodnotíme vysoko aj po stránke praktických detailov. Tak napríklad poldruhalitrové fľaše s nápojmi sa zmestia nielen do predných, ale aj do zadných dverí. Dostatočný objem má schránka pred spolujazdcom aj v prednej lakťovej opierke.

V batožinovom priestore sa do bočných priehradiek dajú bezpečne uložiť menšie predmety. Pokiaľ ide o kufor, tak nám prišlo trochu ľúto jeho otvárania: viac než „klasika“ by nás potešilo preklápacie logo á la Passat.

Nová Jetta na rozdiel od Passatu nemá zadné logo ako preklápaciu kľučku, je pevné. Do kufra sa dostanete klasickým tlačidlom na hrane nad tabuľkou s evidenčným číslom 62 fotografií v galérii Nová Jetta na rozdiel od Passatu nemá zadné logo ako preklápaciu kľučku, je pevné. Do kufra sa dostanete klasickým tlačidlom na hrane nad tabuľkou s evidenčným číslom Nová Jetta na rozdiel od Passatu nemá zadné logo ako preklápaciu kľučku, je pevné. Do kufra sa dostanete klasickým tlačidlom na hrane nad tabuľkou s evidenčným číslom 62 fotografií v galérii Nová Jetta na rozdiel od Passatu nemá zadné logo ako preklápaciu kľučku, je pevné. Do kufra sa dostanete klasickým tlačidlom na hrane nad tabuľkou s evidenčným číslom Nová Jetta na rozdiel od Passatu nemá zadné logo ako preklápaciu kľučku, je pevné. Do kufra sa dostanete klasickým tlačidlom na hrane nad tabuľkou s evidenčným číslom

Neobídeme ani zmienku o kvalite materiálov a akosti dielenského spracovania. Na základe vlastnej skúsenosti predpovedáme, že v tomto smere nová Jetta splní tie najvyššie nároky klientely, navyknutej na vysoký štandard väčšiny ostatných Volkswagenov. Nie všetky plasty sú síce dôsledne mäkčené, ak sa však občas nájde tvrdší kúsok, aspoň je dobre vizuálne zamaskovaný: tmavou farbou a štruktúrovaným povrchom.

Tvrdý nemusí znamenať krutý

Podvozok novej Jetty patrí k tomu úplne najlepšiemu z jej technického arzenálu. Viacprvková zadná náprava dáva vozidlu istotu aj v zákrutách s pomerne hrboľatým povrchom. Vďaka relatívnej tvrdosti vám síce pruženie presne povie koľko tých hrbov bolo a aké boli veľké, zadné partie auta však stabilne držia stopu.

Výborná je aj stabilita pri jazde priamym smerom a v rýchlych tiahlych diaľničných zákrutách. Toto je ďalšia oblasť, ktorá vyťažila z výrazného medzigeneračného predĺženia rázvorou náprav. Aj smerová stabilita je v úplnom poriadku: relatívne ťažší motor pred prednou nápravou nijako zvlášť nezvyšuje prirodzenú a ľahko kontrolovateľnú nedotáčavosť. Dobrú agilitu aj stabilitu podporuje aj presné riadenie s prijateľnou mierou spätnej väzby a adekvátne tvrdým posilňovačom.

Riadenie je presné, spätná väzba ujde. Volant padne dobre do ruky 62 fotografií v galérii Riadenie je presné, spätná väzba ujde. Volant padne dobre do ruky

Vyrobiť tvrdý podvozok vôbec nie je ťažké. Podstatne náročnejšie je vyrobiť taký tvrdý podvozok, ktorý sa dá počas jazdy pocitovo zniesť. Volkswagenu sa to pri novej Jette podarilo. Každopádne by sme však pri kvalite slovenských asfaltov predsa len neodporúčali obutie s väčším priemerom a nižším profilom, než mali pneumatiky 225/45 R17 na nami testovanom aute. Inak by pasažieri s chatrnejšími medzistavcovými platničkami na dlhších cestách už mohli začať protestovať.

Dynamika s dosť veľkým „D“

Pri kvalitách podvozka (predošlá kapitola) sme chvíľami zatúžili po niečom dynamickejšom, než bol naftový dvojliter s výkonom 103 kW/140 k pod kapotou testovaného auta. Volkswagen však úvodnú ponuku motorizácií dosť výrazne preškrtal, a tak je tento agregát tým najsilnejším z naftových, ktoré nová Jetta ponúka. Zatiaľ. Tak sa zatiaľ pozrime, čoho je pod kapotou schopná slabšia verzia pohonného agregátu 2.0 TDI s moderným priamym vstrekovaním common-rail.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1968 cm3
Max. výkon
103 kW/140 k
pri otáčkach
4000/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1750-2500/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)

Kým nemáte ako vodič vyslovene športové ambície, tento pohonný agregát vám bude s rezervou stačiť. Vozidlo vďaka nemu veľmi slušne akceleruje z pokoja, príjemne pružne reaguje aj vo vyšších rýchlostiach a je dostatočne dynamické na bezpečné predbiehacie manévre.

Jazdné výkony
Max. rýchlosť
208 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,5 s

Zvukový prejav motora je pomerne kultivovaný a dobre utlmený. Aj tu sa však ukázalo, že Volkswagenu ešte chvíľu potrvá, kým dobehne najlepších konkurentov, ktorí majú s aplikáciou vstrekovania common-rail dlhoročnejšie skúsenosti. Jetta je v tomto smere povedzme niekde na dobrom priemere, na špičku ešte nemá.

Dvojliter TDI vo výkonovej verzii 103 kW (140 k) je veľmi harmonicky zladený so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou DSG 62 fotografií v galérii Dvojliter TDI vo výkonovej verzii 103 kW (140 k) je veľmi harmonicky zladený so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou DSG Dvojliter TDI vo výkonovej verzii 103 kW (140 k) je veľmi harmonicky zladený so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou DSG 62 fotografií v galérii Dvojliter TDI vo výkonovej verzii 103 kW (140 k) je veľmi harmonicky zladený so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou DSG Dvojliter TDI vo výkonovej verzii 103 kW (140 k) je veľmi harmonicky zladený so šesťstupňovou robotizovanou prevodovkou DSG

V testovanom Volkswagene bol nižšia výkonová verzia dvojlitra spriahnutá s robotizovanou dvojspojkovou prevodovkou DSG, presnejšie s jej šesťstupňovým variantom. Na prvý pohľad: veľmi dobre známa kombinácia. Na druhý pohľad: veľmi dobrá kombinácia. Prevodovka v automatickom režime dokáže presne využiť potenciál motora a najlepšie pásma jeho výkonovej krivky. V manuálnom režime zase presvedčí rýchlymi reakciami, pri radení smerom hore aj pri podraďovaní. A reč o nej ešte bude aj ďalej, v súvislosti so spotrebou.

Spotreba nie je planým sľubom

Celkovým reálnym konzumom paliva počas testu sme sa papierovej hodnote kombinovanej spotreby priblížili na odstup 0,5 l/100 km (5,8 verzus 5,3 l/100 km). Hodnotíme to ako veľmi dobrý výsledok, s ohľadom na to, že vozidlo bolo ešte len v zábehu: rozsah od cca 1200 do približne 2300 najazdených kilometrov je na dobré „sadnutie“ naftového motora ozaj málo.

Spotreba
Mesto - normovaná
6,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,3 l/100 km
Mesto - počas testu
6,4 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Priemer testu
5,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
138 g/km
Emisná norma
Euro 5

V meste sme údaj výrobcu dokonca podliezli o 0,3 l/100 km. A to napriek tomu, že testovaná Jetta (ani nová Jetta všeobecne) nemá vo výbave súbor BlueMotion so štart-stop systémom, ktorý v mestskej premávke reálne dokáže šetriť palivo. Až ho výrobca do výbavy doplní, vieme si pokojne predstaviť, že dobre zabehnuté vozidlo dokáže v meste jazdiť aj pod šesťlitrovou hranicou.

Nie, toto nie je reálna spotreba o 0,2 l/100 km nižšia než je kombinovaný priemer výrobcu, to je mimomestský konzum vyšší oproti papierovému o 0,6 l/100 km 62 fotografií v galérii Nie, toto nie je reálna spotreba o 0,2 l/100 km nižšia než je kombinovaný priemer výrobcu, to je mimomestský konzum vyšší oproti papierovému o 0,6 l/100 km

Výslednú mimomestskú spotrebu veľmi pekných 5,1 l/100 km sme dosiahli približne tretinovým podielom diaľnice a dvoma tretinami pomalších okresiek. Niet sa čomu čudovať. Na bratislavsko-trnavskej sto desiatke točil motor iba 2000-2100 otáčok a stačilo mu v priemere päť litrov nafty. Na relatívne ustálenej deväťdesiatke mimo diaľnice sme zaznamenávali ešte krajšie hodnoty: okolo 4,6-4,8 l/100 km.

Napriek tomu, že nami dosiahnutú mimomestskú spotrebu považujeme za dobrú, konštatujeme, že mohla byť ešte lepšia, najmä na diaľnici. Zhruba 2400 otáčok pri tempe 130 km/h síce nie je veľa, motor má však podľa nás dostatočné dynamické rezervy na to, aby bol aspoň šiesty prevodový stupeň ešte o máličko dlhší. Keby otáčky na sto tridsiatke klesli ešte viac smerom k číslu 2000, výsledná diaľničná spotreba mohla byť oveľa nižšia, než nami dosiahnutých rovných 6 litrov.

Dobrá celková protihodnota, sporné detaily

Kým počet motorických verzií je na pomery Volkswagenu (zatiaľ) skromný, výbavy sú už dnes k dispozícii všetky zvyčajné tri. Základná Jetta Trendline, v kombinácii s benzínovým agregátom 1.2 TSI, stojí veľmi sympatických 14 920 eur. V ponuke bezpečnostnej výbavy jej chýbajú iba predné hmlovky, inak má všetko, vrátane ESP a šiestich airbagov. Smerom k vyšším výbavám sa teda ponuka obohacuje už len o prvky komfortu, asistenčné systémy či dizajnové elementy. Už aj základný Trendline však má čo v tomto smere ponúknuť: palubný počítač, štyri elektrické okná, elektrické spätné zrkadlá, rádio s CD+MP3, klimatizácia, asistent rozjazdu do kopca.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 14 920 €
Základná cena verzie
od 21 770 €
Cena testovaného exemplára
27 526 €

My sme testovali úplne najdrahšiu možnú kombináciu. K základu Jetta 2.0 TDI Highline (21 770 eur) pribudol ešte pomerne dlhý zoznam príplatkových prvkov, na čele s rozdielom 1 880 eur medzi verziou s manuálnou prevodovkou a robotizovaným automatom DSG. Výbava Highline je skutočne bohatá, predsa len sme tu však našli pár príplatkových prvkov, ktoré by za danú cenu mohli byť aj v jej sériovom balíku.

Za automatickú dvojzónovú klimatizáciu si aj v najvyššej výbave Highline musíte extra priplatiť 62 fotografií v galérii Za automatickú dvojzónovú klimatizáciu si aj v najvyššej výbave Highline musíte extra priplatiť

Napríklad parkovacie senzory vpredu aj vzadu (+ 498 €), siedmy a ôsmy airbag, teda zadné bočné airbagy (+ 332 €), či automatická dvojzónová klimatizácia – tú nájdete vo vyšších výbavách už aj pri niektorých malých Kórejcoch. Ide tu síce iba o nejakých 212 eur, nutnosť príplatku za tento prvok pri kompaktnom nemeckom sedane s vysokými ambíciami nám ale nesedí už z princípu.

Nová Jetta: Golf s kufrom? Malý Passat?

Pri pohľade na dizajn novinky je odpoveď na prvú otázku pomerne jednoznačne záporná. Kým predošlá Jetta okrem podlahovej plošiny prakticky bez zmeny zdieľala s Golfom aj svoju „tvár“, tá nová má nielen natiahnutú platformu, ale prináša aj svoj vlastný dizajn. Ten však samozrejme nemôže úplne vybočovať z rodinného fotoalbumu, a preto sa spoločné črty nájdu, tak s aktuálnym šestkovým Golfom, ako aj s novým, siedmym Passatom.

Pokiaľ ide o druhú otázku, tu už odpoveď nie je taká jednoznačná. Jetta síce vychádza z platformy nižšej strednej triedy, má ju však zámerne natiahnutú a jej rázvor 2651 mm sa ocitá na ceste od Golfu (2578 mm) k Passatu (2712 mm). A ako naznačujú základné ceny, tiež tu máme v podstate tri stupne: Golf s motorom 1.2 TSI (63 kW/85 k) stojí 13 440 eur, Jetta 1.2 TSI (77 kW/105 k) sa začína na sume 14 920 eur, Passat 1.4 TSI (90 kW/122 k) kúpite od 21 960 eur. Cenový odstup medzi Golfom a Jettou je teda podstatne menší než medzi Jettou a Passatom. Napriek tomu tipujeme, že práve jemu môže Jetta kradnúť viac klientov. Predpoklady na to rozhodne má: dizajnové, kvantitatívne (rozmerové) i kvalitatívne.

Volkswagen Golf VI 62 fotografií v galérii Volkswagen Golf VI Volkswagen Jetta VII 62 fotografií v galérii Volkswagen Jetta VII Volkswagen Passat VII 62 fotografií v galérii Volkswagen Passat VII Volkswagen Golf VI - Volkswagen Jetta VII - Volkswagen Passat VII

 

Prečo kúpiť Jettu?

Priznáme sa, že pri tomto teste nám vari najväčší problém robilo vymyslieť vhodný titul. Nie že by nová Jetta nebola ničím inšpiratívna. Súbor jej kvalít je skrátka natoľko vyrovnaný, že z neho žiadna konkrétna charakteristika či charakteristiky nevyčnievajú.

Nepredpokladáme, že sa na ňu zákazníci budú vrhať iba pre dizajn. Alebo len vďaka motorom, či výlučne pre kvality podvozka. O izolovanej atraktivite ceny ani nehovoriac. Pôjdu po celkovej súhrnnej kvalite. A tá je v prípade tejto novinky prítomná nielen v jej reklamných materiáloch, ale aj v skutočnosti.

Kapitola clanku

Test VW Jetta 2.0 TDI 62 fotografií v galérii Test VW Jetta 2.0 TDI

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1968 cm3
Max. výkon
103 kW/140 k
pri otáčkach
4000/min
Max. krútiaci moment
320 Nm
pri otáčkach
1750-2500/min
Palivo
nafta
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová robotizovaná (DSG)
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4644 mm
Šírka
1778 mm
Výška
1482 mm
Rázvor náprav
2651 mm
Pohotovostná hmotnosť
1366 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1441 kg
Užitočná hmotnosť
604 kg
Celková hmotnosť
1970 kg
Objem batožinového priestoru
527 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
208 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
9,5 s
Spotreba
Mesto - normovaná
6,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,3 l/100 km
Mesto - počas testu
6,4 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Priemer testu
5,8 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
138 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 14 920 €
Základná cena verzie
od 21 770 €
Cena testovaného exemplára
27 526 €

Najnovšie články
Ferrari F12tdf a LaFerrari na okruhu

Kompaktné SUV líniami evokuje Grand Cherokee, no stojí na predĺženej architektúre typu Renegade. Debut má absolvovať v Los Angeles.

Jeep Compass imituje väčšieho brata

Ekologicky orientovaný model Ioniq dostal slovenské ceny. Dostupný je zatiaľ elektromobil a hybrid. Plug-in hybrid príde v priebehu budúceho roka.

Hyundai Ioniq prichádza: Toto sú slovenské ceny

Výnimočné vozidlo vzniklo ako 31. v poradí. Pred štyrmi rokmi sa začala jeho dlh renovácia, ktorej súčasťou bolo aj zvýšenie výkonu motora.

BMW M1 Procar: Ako z továrne

Americké ministerstvo spravodlivosti plánuje uložiť VW ďalšiu pokutu v rámci trestného stíhania. Pri jej určovaní zvažuje finančnú silu koncernu a jeho ďalší...

Nad budúcnosťou VW sa zmráka

Honda sa chce v nabitom konkurenčnom prostredí športových super áut presadiť kombináciou hi-tech pohonu a ľahkou ovládateľnosťou. Ako jediní zo Slovenska sme...

Exkluzívne: Skúsili sme superšport Honda NSX

Krátko pred začiatkom autosalóna zverejnil Stuttgart video týkajúce sa štúdie, z ktorej má v roku 2019 vzniknúť sériový model.

Mercedes-Benz chystá elektrické SUV
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×