Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Kia Sportage 1.6 GDi: To ticho je návykové

Malý motor, veľké auto. Stačí atmosférická jednašestka na rozhýbanie stredne veľkého SUV?
76 5 príspevkov 03.05.2011 / Ján Trangel

Kapitola clanku

Nová Kia Sportage sa na našich cestách už udomácnila. Kórejka so slovenským pasom sa rok po uvedení na trh radí k najpredávanejším autám. My sme mali možnosť vyskúšať najlacnejšiu benzínovú motorizáciu. Poradí si atmosférická jednašestka so stredne veľkým SUV?

Kontroverzný, to je to správne slovo

Dizajn Kia Sportage najlepšie vystihuje slovo „kontroverzný“. Väčšina používateľov si naňho spraví názor veľmi rýchlo a iba málokto ho označí za neutrálny, nezaujímavý. Rozmerná maska chladiča a netradičná zadná časť rozdeľujú verejnosť na tých, ktorým sa táto dizajnová línia veľmi páči, a tých, ktorí ju považujú za vyslovene škaredú. Nech už sa radíte k jednej či druhej skupine, určite uznáte, že Automobilke Kia sa podarilo navrhnúť a vyrobiť auto, ktoré rozhodne tak ľahko nezapadne v dave.

Agresívny a nahnevaný vzhľad si hneď získa priaznivcov i odporcov 76 fotografií v galérii Agresívny a nahnevaný vzhľad si hneď získa priaznivcov i odporcov Agresívny a nahnevaný vzhľad si hneď získa priaznivcov i odporcov 76 fotografií v galérii Agresívny a nahnevaný vzhľad si hneď získa priaznivcov i odporcov Agresívny a nahnevaný vzhľad si hneď získa priaznivcov i odporcov

Nová Kia Sportage výrazne klame telom. Zvonku vyzerá byť veľká, svalnatá. Pri zbežnom porovnaní napríklad s Nissanom Qashqai sa javí, akoby bola o triedu väčšia. Pravda je však niekde úplne inde. V skutočnosti je Kia Sportage iba o málo väčšia ako bežný hatchback segmentu C, len má zvýšený podvozok a masívne blatníky, ktoré mohutný dojem podčiarkujú. Lepšie ako slová to ilustrujú čísla a tabuľka s porovnaním s konkurenciou.

Porovnanie
Kia Sportage
Hyundai ix35
Nissan Qashqai
Ford Kuga
Dĺžka
4440 mm
4410 mm
4 330 mm
4443 mm
Šírka
1855 mm
1820 mm
1 780 mm
1842 mm
Výška
1645 mm
1660 mm
1 615 mm
1 710 mm *
Rázvor
2640 mm
2640 mm
2 630 mm
2 690 mm

* Ford Kuga udáva výšku aj s lyžinami, ostatné výšky sú zapísané bez lyžín

Priame porovnanie fyzických parametrov s klasickými kompaktmi dokazuje, že Kia Sportage nie je ani z ďaleka tak veľká, ako sa zdá.

Porovnanie
Kia Sportage
VW Golf
Ford Focus
Kia Ceed
Dĺžka
4440 mm
4199 mm
4358 mm
4260 mm
Šírka
1855 mm
1779 mm
1823 mm
1790 mm
Výška
1645 mm
1480 mm
1484 mm
1480 mm
Rázvor
2640 mm
2578 mm
2648 mm
2650 mm

Napriek masívne pôsobiacemu zovňajšku je teda Kia Sportage v podstate kompaktný automobil, s ktorým nie je problém jazdiť a najmä parkovať v meste. Svoju zásluhu na tom má dobrá manévrovateľnosť a vyššia svetlá výška, ktorá umožňuje pohodlné parkovanie na obrubníkoch a prekonávanie iných mestských prekážok. Konkrétne nájazdové uhly sú 22,7 stupňa predný, 28,2 zadný a 17,7 prechodový, čo sú na auto, ktoré sa nehrá na off-road, dobré údaje.

Vyzerá masívne, na off-road sa však nehrá 76 fotografií v galérii Vyzerá masívne, na off-road sa však nehrá

Dobré ovládanie v meste však mierne dehonestuje horší výhľad, predovšetkým smerom vzad. Mať Kia Sportage bez parkovacích senzorov je isto orieškom aj pre skúsenejšieho vodiča. Našťastie výrobca nezabudol na rozmerné spätné zrkadlá. Z predného sedadla dozadu vidíte iba minimálne. Ale ani výhľad dopredu nie je úplne ideálny. Zásluhu na tom má masívny A stĺpik. Tento problém však trápi väčšinu moderných automobilov, čiže to nie je iba výsadou Kie Sportage.

Detaily sú základ

Interiér novej Kia Sportage pôsobí mierne futuristicky. Vo svojej podstate je ale praktický a kvalitný. Žiadne lacné plasty sa nekonajú, to isté sa dá povedať o vibráciách či vŕzganí. Príjemne nás prekvapili pohodlné sedadlá, ktoré ale asi kvôli slabšiemu bočnému vedeniu nepotešia milovníkov ostrej jazdy. Štvorramenný volant je možné nastavovať v dvoch smeroch.

Futuristický interiér a pohodlný štvorramenný volant 76 fotografií v galérii Futuristický interiér a pohodlný štvorramenný volant

V automobilke Kia si zaslúžia pochvalu aj za drobnosti. Napríklad výška svetiel sa nastavuje kolieskom, intenzita podsvietenia v interiéri kolískovým tlačidlom. Vodič si ich teda nemôže pomýliť a náhodou namiesto zníženia podsvietenia pohnúť svetlami.

Dobre je spracovaná aj klimatizácia a vzduchové výstupy celkovo. Do strednej hodnoty rýchlosti prúdenia vzduchu je celý systém veľmi tichý. Na vyšších úrovniach síce hučí, z výstupov ale fúka vyslovene vietor. Samozrejmosťou je nastavenie výduchov vo všetkých smeroch. Každý používateľ si teda vyberie ten režim a smer, ktorý mu momentálne vyhovuje.

Kde sa prejavia rozmery

Stredová konzola s multimediálnym systémom 76 fotografií v galérii Stredová konzola s multimediálnym systémom Štandardný multimediálny systém Kia Sportage určite nikoho neprekvapí. Pozostáva z hlavného displeja na stredovom paneli a displeja palubného počítača za volantom. Možnosti prehrávania a zobrazovania informácií sú úplne štandardné a intuitívne – s ovládaním nebudete mať problém, ani pokiaľ do automobilu Kia nasadnete prvý raz.

Jediným problémom bola pre nás chýbajúca informácia o vonkajšej teplote, ktorá sa štandardne nezobrazuje ani na jednom z displejov. Nepríjemnosťou je potreba prepínania a nulovania palubného počítača zle prístupným tlačidlom za volantom.

Tempomat a multimediálny systém je možné ovládať pomocou série tlačidiel na volante. Sú dobre rozlíšiteľné a nahmatateľné. Na spodných ramenách volantu sa nachádzajú samostatné tlačidlá pre prijatie a odmietnutie hovoru a zapnutie funkcie hlasového ovládania. Tešiť sa môžu ale iba tí, ktorým neprekáža komunikácia v angličtine či inom svetovom jazyku. Aj keď Sportage vyrábajú na Slovensku, rodný jazyk ju nenaučili.

Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4440 mm
Šírka
1855 mm
Výška
1645 mm
Rázvor náprav
2640 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 305 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 380 kg
Užitočná hmotnosť
525 kg
Celková hmotnosť
1 830 kg
Objem batožinového priestoru
465 l
Objem palivovej nádrže
58 l

Od sedenia na zadných sedadlách Kia Sportage nemajte žiadne veľké očakávania. Práve tu sa najviac prejavujú reálne menšie rozmery, čiže aj napriek prvému dojmu sa na zadných sedadlách Kia Sportage budete cítiť ako v každom kompaktnom hatchbacku. Strecha sa našťastie neznižuje prudko, vzadu sa teda bez obmedzení odvezie aj vyšší cestujúci. Pokiaľ by si ale dvaja vysokí cestujúci s výškou okolo 185 cm mali sadnúť za seba, jeden z nich už bude mať problém s miestom pre nohy.

Priestoru na zadných sedadlách nie je na rozdávanie 76 fotografií v galérii Priestoru na zadných sedadlách nie je na rozdávanie

Objem batožinového priestoru Kia Sportage je 465 litrov, čo je v tejto kategórii priemerná hodnota. Zadné sedadlá sa dajú sklápať v pomere 40 : 60, nie však do úplnej roviny. Batožinový priestor má dvojité dno. Malú výhradu máme k masívnym dverám batožinového priestoru, ktoré sa ťažšie zdvíhajú i zavierajú.

Dvere batožinového priestoru sa ťažšie zdvíhajú i zavierajú 76 fotografií v galérii Dvere batožinového priestoru sa ťažšie zdvíhajú i zavierajú

Jednašestka stačí... do mesta

Aj keď by písmenko D v názve mohlo niekoho zmiasť, pod označením GDi sa ukrýva atmosférický benzínový motor. Skratka GDi znamená Gasoline Direct injection, teda priame vstrekovanie benzínu. Motor má štyri valce s celkovým objemom 1 591 cm3. Na trhu nájdete už iba veľmi málo kompaktných SUV, ktoré by výrobca ponúkal so starosvetským benzínovým motorom bez prepĺňania.

O to väčšiu pozornosť si GDi v novej Kia Sportage zaslúži. Vďaka absencii prepĺňania sa môže stať voľbou pre konzervatívnych používateľov, ktorí zbytočne komplikovaným motorom nedôverujú a radšej stavia na osvedčenú klasiku. Platí tu jednoduchá rovnica – kde nie je žiadne turbo, žiadne turbo sa ani nemôže pokaziť.

Benzínová atmosférická „jednašestka“ necháva pod kapotou veľa voľného miesta 76 fotografií v galérii Benzínová atmosférická „jednašestka“ necháva pod kapotou veľa voľného miesta

Maximálny výkon je 99 kW (135 koní), ktorý motor dosahuje pri 6 300 otáčkach. Maximálny krútiaci moment je 165 Nm a nastupuje pri 4 850 otáčkach. Papierovo to nie sú najlepšie parametre a pred testom sme trošku neveriacky krútili hlavou. Takýto motorček predsa nemôže utiahnuť stredne veľké SUV.

Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
Radový štvorvalec
Zdvihový objem
1 591 cm3
Max. výkon (celkový)
99 kW/135 k
pri otáčkach
6300/min
Max. krútiaci moment (celkový)
167 Nm
pri otáčkach
4850/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
178 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,1 s

Treba si ale zhrnúť niekoľko faktov. Kia Sportage s benzínovým motorom má pohotovostnú hmotnosť podľa EU, teda už aj vrátane 75 kg pre vodiča a batožinu, iba 1 380 kg. To je o 100 kg menej než pri základnom naftovom agregáte. A s motorom 1.6 GDi sa Kia Sportage predáva iba s pohonom prednej nápravy. Čiže nároky na výkon klesajú. Keď sa tieto dva fakty zrátajú, hneď vyzerá použitie nízkoobjemového neprepĺňaného benzínu rozumnejšie.

Aj keď by to názov mohol naznačovať, Kia Sportage s motorom 1.6 GDi nie je žiadny športovec. A to ani rekreačný. Stovku síce zvládne za celkom slušných 11,1 sekundy, pružné zrýchlenie vo vyšších rýchlostiach ale rozhodne nepatrí k najlepším. Pokiaľ chcete pri rýchlostiach nad 100 km/h výraznejšie akcelerovať, je potrebné podradiť až na trojku a motor hnať k červenému pásmu.

To ale pri atmosférickom benzíne nie je nič nezvyčajné. Príjemne nás prekvapila dynamika pri nižších rýchlostiach. Pokiaľ sme sa držali mestských a prímestských rýchlostných limitov, Kia Sportage ochotne spolupracovala, zrýchľovala a určite nebola najpomalším autom široko-ďaleko.

Kia Sportage s najslabším benzínovým motorom určite nie je najpomalším autom široko-ďaleko 76 fotografií v galérii Kia Sportage s najslabším benzínovým motorom určite nie je najpomalším autom široko-ďaleko

Aj napriek drobným predsudkom teda motor určite neodsudzujeme. Dokonca si ho trúfneme označiť za dobrú voľbu, pokiaľ plánujete jazdiť skôr v meste a jeho okolí a nemáte ambície ohurovať všetkých naokolo rýchlymi štartmi od semaforov. Atmosférická benzínová „jednašestka“ je lacná, rýchlo sa zohrieva, má nižší potenciál kazovosti (resp. menej nákladné opravy) a pri nižších rýchlostiach poskytuje dostatok výkonu, a to sú všetko vlastnosti, ktoré v meste oceníte.

Užiť si ticho

Čo nás ale na Kia Sportage s najslabším benzínovým motorom zaujalo najviac, je ticho. Úplné ticho. Samotný benzínový motor nie je výrazne tichší ako porovnateľné motory konkurencie, juhokórejskí inžinieri ale odviedli úžasný kus práce pri odhlučňovaní interiéru Kia Sportage. Rozdiel je badateľný už pri prvom nasadnutí do automobilu. Okolité zvuky okamžite stíchnu.

Na miestach, kde ste si zvykli na určitú úroveň hluku, sa zrazu všetko javí inak. Aj zatrúbenie ľahko zanikne pri hlasnejšej hudbe. Nie je to ale tým, že by Kia Sportage mala slabší klaksón, ale výborným odhlučnením interiéru. Skúste si zatrúbiť s otvorenými oknami a ihneď pochopíte.

Pokiaľ jazdíte v pásme do zhruba 2 200 otáčok, motor prakticky nie je počuť. Po niekoľkých kilometroch sa ho naučíte vnímať, ale skôr podľa odozvy plynu, ako po zvuku. Okolo 3 000 otáčok sa motor ohlási prekvapivo tenkým hláskom, v otáčkach na 4 000 priam piští. Pokiaľ by ste čakali hrubý zvuk atmosférického motora, asi budete sklamaní. Zvuk motoru 1.6 GDi pripomína skôr nízkoobjemové japonské „bzučiaky“, čo v spojení s pocitovo veľkým autom pôsobí skôr komicky.

Pri vyšších otáčkach zvukom motor pripomína skôr japonské „bzučiaky“ 76 fotografií v galérii Pri vyšších otáčkach zvukom motor pripomína skôr japonské „bzučiaky“

Mestské dievča

Náš zrak bol počas testu viac než inokedy upretý na ukazovateľ spotreby. Malé benzínové motory na jednej strane dokážu byť veľmi úsporné. Pokiaľ sa však ich použitie poddimenzuje, efekt je práve opačný a spotreba stúpa k závratným výškam. Kia Sportage 1.6 GDi našťastie nie je týmto prípadom. Tabuľkové parametre sme síce ani pri jednej disciplíne nedosiahli, prekročili sme ich ale vždy iba o necelý liter, čo je na benzín stále dobrý výsledok.

V meste sme s Kiou Sportage 1.6 GDi dokázali jazdiť za rovných deväť litrov; a to sme si skutočne nič neodopreli a auto mali obuté na zimných pneumatikách. Pri striktnom zameraní na ekonómiu jazdy a vyhnutí sa dopravným špičkám by bolo možné tabuľkových 8,2 l/100 km dosiahnuť. Pokiaľ sme sa začali trošku viac ponáhľať a vyskúšali si systém „brzda-plyn“, spotreba stúpla na zhruba 10,5 litra. Prepĺňaný motor by určite v tejto situácii ukázal vyššie čísla.

Spotreba
Mesto - normovaná
8,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,8 l/100 km
Mesto - počas testu
9 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,6 l/100 km
Priemer testu
8,9 l/100 km

Za príplatok 300 eur je možné doobjednať k strednej a vyššej výbave systém Štart/Stop, ktorý v automobilke Kia volajú ISG. Nami testované auto týmto systémom vybavené nebolo. Tabuľková spotreba pri aute s ISG údajne klesne na 7,5 litra v meste. Reálne by sme takíto optimisti neboli, automobilky prínos systémov Štart/Stop často preceňujú.

Nie je diaľničný hráč

Očakávali sme, že na diaľnici sa malý benzínový motor bude s diaľničnou stotridsiatkou trápiť. Pravda, točí síce 3 500 otáčok, vzhľadom k objemu a výkonu to ale vôbec nie je veľa. Mnohé podobné motory v často menších autách točia aj 4 000 otáčok. Priemerná spotreba pri našom teste sa pri tachometrických 130 km/h držala na priemere 9,6 litra.

To je o niečo viac ako s výkonnejším motorom 2.0 CVVT, s ktorým na diaľnici konzumuje okolo deväť litrov na 100 kilometrov. Malý motor si vypýtal svoju daň. Kia Sportage s motorom 1.6 GDi nie je dobrý diaľničný hráč. Na občasné zvezenie však postačí.

Benzínová „jednašestka“ sa lepšie cíti pri nižších rýchlostiach 76 fotografií v galérii Benzínová „jednašestka“ sa lepšie cíti pri nižších rýchlostiach

Na tomto mieste treba ešte raz pochváliť výborné odhlučnenie interiéru. Aj pri vyšších diaľničných otáčkach je motor v kabíne počuť iba minimálne. Celkovo je hladina hluku v Kia Sportage pri diaľničnej rýchlosti na prijateľnej úrovni; a to aj keď je auto obuté na zimných pneumatikách.

Po spomalení na 90 km/h hluk z veľkej miery ustane a spotreba sa ustáli na prijateľných 6,3 litra na 100 km. Pri pokojnej jazde okresnými cestami s využívaním zotrvačnosti a brzdením motorom je možné bez problémov jazdiť aj za menej než normovaných šesť litrov.

Do nádrže Kia Sportage sa zmestí 58 litrov paliva, čo vystačí na zhruba 600 diaľničných kilometrov. Aj tento údaj naznačuje, že Kia Sportage so slabším benzínovým motorom je určená skôr do mesta a blízkeho okolia, než na diaľnicu.

V reči emisií motor 1.6 GDi priemerne vypustí 158 gramov CO2 na kilometer. Pokiaľ si zvolíte systém Štart/Stop, emisie by mali ešte o deväť gramov klesnúť.

Emisie
Emisie CO2 kombinované
158 g/km
Emisná norma
Euro 5

Iba manuálna prevodovka

Motor 1.6 GDi je štandardne kombinovaný so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou. Objednať automatickú prevodovku s týmto motorom nie je možné. Automat je dostupný jedine pre motory 2.0 CVVT a 2.0 CRDi za príplatok 1 600 eur.

Masívna hlavica radiacej páky 76 fotografií v galérii Masívna hlavica radiacej páky

Hlavica radiacej páky je masívna a v rámci našej výbavy potiahnutá umelou kožou. Dráhy pri radení prevodových stupňov sa nedajú označiť za dlhé, určite ale nie sú športovo krátke. Presnosť je tiež dobrá, čiže v Kia Sportage je všetko pripravené na pokojné a pohodové radenie. Pokiaľ by vodič zmätený príliš tichým motorom mal problémy s voľbou rýchlostných stupňov, systém podpory radenia mu na displeji palubného počítača našepká.

Keď pomocníci nepomáhajú

Nemilo nás prekvapili elektronickí bezpečnostní pomocníci, konkrétne zásahy stabilizačného systému ESP (v automobiloch Kia volaného ESC) do riadenia. Aktivuje sa už pri minimálnom prekĺzavaní kolies na mokrej vozovke alebo pri prudšom prejazde zákrutou. Jeho zásahy ale nie sú jemné, citlivé. Skôr naopak. Elektronika sa do jazdy vloží nečakane a prudko, niekedy až natoľko, že pôsobí kontraproduktívne. Vodič, ktorý s podobným správaním nepočíta, môže reagovať nepatrične.

Zásahy elektroniky si všimnete aj pri prudších rozjazdoch. Keď čo i len na chvíľu predné kolesá stratia trakciu a jemne zahrabú, elektronika prudko uberie plyn. Teoreticky by to malo zlepšiť rozjazd, realita je ale iná. Takéto ubratie plynu auto skôr spomalí a vodič sa tak môže dostať do nebezpečnej situácie.

ESP sa našťastie dá jednoducho vypnúť tlačidlom vľavo pod volantom 76 fotografií v galérii ESP sa našťastie dá jednoducho vypnúť tlačidlom vľavo pod volantom

Takéto správanie je ale špecifikom práve verzie s pohonom jednej nápravy. „Štvorkolky“ riešia podobné situácie prirodzenou cestou a elektronické systémy sa zapájajú iba v extrémnejších situáciách. Našťastie sa ESP dá vypnúť samostatným tlačidlom.

Budete krútiť hlavou

Kia urobila krok, ktorý možno mnohých prekvapil. Do segmentu, kde kraľujú turbodiesle, priniesol juhokórejský výrobca v stredne veľkom SUV nízkoobjemový atmosférický benzínový motor. To z novej Sportage robí veľmi zaujímavý typ pre menšinových konzervatívnejších záujemcov, ktorí kvôli prehľadu, pohodliu a možno aj imidžu hľadajú väčšie auto a jazdia prevažne v meste a jeho okolí. Tam sa naplno prejavia všetky výhody atmosférického benzínu a nie sú tak okato badateľné negatíva. Pri takomto využívaní určite nebude prekážkou iba pohon jednej nápravy.

Mesto je jej domovom 76 fotografií v galérii Mesto je jej domovom

Pri pohľade do tabuľky technických parametrov väčšina používateľov bude pravdepodobne neveriacky krútiť hlavou. Takto slabý atmosférický motor predsa nemôže stredne veľké SUV utiahnuť. Opak je ale pravdou. V meste sa Kia Sportage 1.6 GDi cíti ako doma, v nižších rýchlostiach je dostatočne dynamická a má prijateľnú spotrebu.

Silnou zbraňou Kie Sportage 1,6 GDi je tiež perfektne odhlučnený interiér a dobre vyladený podvozok, ktorý v rámci možností tejto kategórie automobilov ponúka ideálny kompromis medzi športovosťou a komfortom. Nevýhodou pri oslovovaní konzervatívnych zákazníkov môže byť netradičný a trošku kontroverzný dizajn a priveľa zásahov bezpečnostných systémov aj pri bežnej jazde.

Cena s DPH
Základná cena modelu
od 17 830 €
Základná cena verzie
od 17 830 €
Cena testovaného exemplára
20 810 €

Pokiaľ plánujete s autom jazdiť na dlhších trasách, po diaľniciach či okresných cestách, určite zvoľte výkonnejšiu motorizáciu. Do mesta ale malý benzínový motor považujeme za dobrú voľbu. Do kariet mu hrá aj cena. Základný model Kia Sportage s motorom 1.6 GDi vo výbave Base stojí 17 830 eur. Nami testovaná výbava EX má cenovku 20 810 eur. Výkonnejšia benzínová motorizácia 2.0 CVVT stojí o 1 910 eur viac, najslabší diesel o 1 410 eur viac. Nezanedbateľný finančný rozdiel oproti iným motorizáciám je ďalší tromf v rukách benzínovej „jednašestky“.

Kapitola clanku

Kia Sportage 1.6 GDi 76 fotografií v galérii Kia Sportage 1.6 GDi

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
Radový štvorvalec
Zdvihový objem
1 591 cm3
Max. výkon (celkový)
99 kW/135 k
pri otáčkach
6300/min
Max. krútiaci moment (celkový)
167 Nm
pri otáčkach
4850/min
Palivo
benzín
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4440 mm
Šírka
1855 mm
Výška
1645 mm
Rázvor náprav
2640 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 305 kg
Pohotovostná hmotnosť (EU)
1 380 kg
Užitočná hmotnosť
525 kg
Celková hmotnosť
1 830 kg
Objem batožinového priestoru
465 l
Objem palivovej nádrže
58 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
178 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
11,1 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,2 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,8 l/100 km
Mesto - počas testu
9 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,6 l/100 km
Priemer testu
8,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
158 g/km
Emisná norma
Euro 5
Cena s DPH
Základná cena modelu
od 17 830 €
Základná cena verzie
od 17 830 €
Cena testovaného exemplára
20 810 €

Najnovšie články
Test Peugeot 2008: Súboj benzínu a nafty

Tiež sa vám už stalo, že na prístrojovej doske zasvietila kontrolka, ktorej ste nerozumeli? Existuje ich množstvo, najmä pri štartovaní vyzerá prístrojovka ako...

Kvíz: Poznáte význam kontroliek vášho auta?

Toyota Land Cruiser už patrí k off-roadovým legendám. V posledných generáciách je síce o čosi civilnejšia, náročného terénu sa však stále nebojí. Pozrite sa,...

Jazdená Toyota Land Cruiser: Poctivý off-road

Rozpis dopravných policajných hliadok platný na sobotu 3. decembra 2016. Prinášame prehľad neoznačených vozidiel.

Dopravné policajné hliadky na dnes

Na náročnom povrchu sa vozidlá snažili o čo najefektnejšie prejazdy. Stretnutiu nadšencov dominovali japonské exempláre.

Off-roady na katarskej piesočnej dune

Dizajn auta okorenil úpravca dielcami z uhlíkových vlákien, chýbať nesmú špecifické kolesá. Výkon stúpol na 450 kW (612 k).

Mercedes-AMG GT S od Luethen Motorsport

Európska komisia plánuje výrazne sprísniť sankcie za manipuláciu s emisiami. Pokuty by mali dosiahnuť 30 000 eur za každé vozidlo. Európsky parlament chce...

Dieselgate: EP chce zmierniť sankcie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×